2019-10-21
Wkrótce 11. Podkarpacki Kalejdoskop Podróżniczy
Rzeszów: 29.11-1.12.2019 ...
więcej >>>

2019-10-17
Uppsala: strefa No Go na wesoło
Nietypowe działania szwedzkiej policji ...
więcej >>>

2019-10-16
Kopenhaga: Arktisk Festival
Początek listopada, Nordatlantens Brygge ...
więcej >>>

2019-10-14
Jak głosowała Polonia skandynawska?
Nietypowy wynik na Islandii ...
więcej >>>

2019-10-12
Dyrhólaey: uwaga na obszar chroniony
Nie naśladujmy „insta-turystów” ...
więcej >>>

2019-10-11
Kontrole graniczne pomiędzy Danią i Szwecją
Nowe zasady od połowy listopada ...
więcej >>>

2019-10-08
Bornholm wśród najlepszych wysp na wakacje
Konkurs „Condé Nast Traveller” ...
więcej >>>

2019-10-07
Preikestolen: nowy rekord frekwencji
310 tys. turystów na słynnej Ambonie ...
więcej >>>

2019-10-04
Wkrótce otwarcie tunelu Ryfast k. Stavangeru
Najdłuższy i najgłębszy tunel podmorski na świecie ...
więcej >>>

2019-10-02
Dania: inauguracja kadencji Folketinget
Królowa Małgorzata II wśród parlamentarzystów ...
więcej >>>

2019-09-30
Kopenhaga: nowa linia metra
Otwarcie Cityringen i 17 stacji ...
więcej >>>

2019-09-27
Tromsø: pożar na rosyjskim trawlerze
Zagrożenie ekologiczne dla miasta ...
więcej >>>

2019-09-25
Helsingborg: rosyjski statek na mieliźnie
Noc, Sund i… pijany kapitan ...
więcej >>>

2019-09-24
Bornholmslinjen: kara za słaby serwis
Pasażerowie narzekają na jakość obsługi ...
więcej >>>

2019-09-23
Lindholm: nie będzie duńskiego Alcatraz
Zbyt wysokie koszty adaptacji ...
więcej >>>

2019-09-20
Piotr Rychlik nowym ambasadorem RP w Finlandii
Zmiana w placówce w Helsinkach ...
więcej >>>

2019-09-18
Bornholm: nowy pomost w Arnager
180-metrowa konstrukcja atrakcją dla turystów ...
więcej >>>

2019-09-16
Z NRK na szczyt Skåla (1843 m n.p.m.)
6 godzin wędrówki – minuta po minucie ...
więcej >>>

archiwum wiadomości  

2019-08-20

Hurtigruten: modernizacja statków

Od 2021 pięć hybrydowych, ekspedycyjnych jednostek

Norweski armator Hurtigruten, obsługujący słynną linię pasażersko-towarową, prowadzącą wzdłuż norweskiego wybrzeża z Bergen do Kirkenesu, poinformował o kolejnych planach modernizacji swojej floty.

Do linii właśnie wszedł pierwszy na świecie ekspedycyjny statek pasażerski z napędem hybrydowym – MS „Roald Amundsen”, a w 2020 flota wzbogaci się o bliźniaczą, przystosowaną do żeglugi w warunkach polarnych jednostkę – MS „Fridjof Nansen”.

Kolejnym krokiem będzie planowana na lata 2020-2021 gruntowna przebudowa trzech statków, które otrzymają napęd hybrydowy i zupełnie nowe wnętrza, z wykorzystaniem naturalnych materiałów, pochodzących oczywiście z Norwegii.

Modernizacja będzie na tyle duża, że statki zmienią nazwy, przyjmując imiona związane z norweską eksploracją Północy. I tak obecny MS „Finnmarken” zostanie przemianowany na MS „Otto Svederup”, MS „Trollfjord” na MS „Maud”, a MS „Midnatsol” na MS „Eirik Raude”.

Cała piątka będzie przystosowana do rejsów w warunkach dużego zalodzenia i wyposażona w sprzęt ekspedycyjny, umożliwiający m.in. wypady małych grup pod opieką przewodników w łodziach RIB. Oprócz norweskiego wybrzeża, jednostki będą operowały bowiem także na wodach Arktyki.

Na zdjęciu: tak będą wyglądały po modernizacji apartamenty na MS „Maud” i MS „Eirik Raude” (fot. Hurtigruten)

Więcej: www.hurtigruten.no

wcześniejszy news archiwum wiadomości

  © 2002-2011 by PCIT TRAMP, Szczecin      Opieka techniczna: IKSik.net
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu umożliwienia składania zamówień oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.